Wysoka pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwania zależy od jej dostosowania pod czynniki rankingowe Google. A tych jest obecnie ponad 200. Jednak skuteczne pozycjonowanie stron pozwala firmom, w tym sklepom internetowym zdobywać klientów i przyjmować zamówienia. W jaki sposób to robić? Od czego zacząć, aby pozycjonowanie przyniosło satysfakcjonujące rezultaty?
Spis Treści
Pozycjonowanie stron www, a analiza otoczenia firmowego
Zanim rozpoczniemy działania związane z podnoszeniem pozycji witryny w Google, powinniśmy dokładnie przeanalizować środowisko, w którym działamy. Sprawdźmy, jak wygląda konkurencja i grupa docelowa. W tym celu wejdźmy na strony naszych rywali i zobaczmy, na jakie frazy się pozycjonują i czy mają silną pozycję na rynku. Do tego konieczne będzie zrozumienie potrzeb odbiorców, którzy codziennie miliony fraz wpisują w Google. Te potrzeby to słowa kluczowe, które można poznać na kilka różnych sposobów, m.in. przez profesjonalne narzędzia.
Dodatkowo już na samym początku warto określić rejon naszych działań. Może to być pozycjonowanie stron Wrocław, czyli działania w środowisku lokalnym, a także te na szeroką skalę – na terenie naszego kraju i poza jego granicami.
Pozycjonowanie Google, a kwestie techniczne strony
Ogromną rolę w pozycjonowaniu odgrywa również stan techniczny strony docelowej. Google analizuje takie czynniki jak responsywność czy szybkość ładowania witryny. Brak dostosowania wyświetlania strony do urządzeń mobilnych dyskwalifikuje witrynę w uzyskaniu wysokich pozycji, w tym tak ważnych TOP3 czy TOP10. Do tego kluczową rolę odgrywają:
- przekierowania 301 ze stron z błędem 404;
- przejrzyste adresy url, czytelne dla klientów;
- czysty kod strony;
- wygenerowana mapa strony i plik robots txt.
Skuteczne pozycjonowanie – kiedy efekty? Czy warto?
Na efekty pozycjonowania trzeba trochę poczekać. Zwykle zależą one do wielkości strony, jej historii, a także środowiska konkurencyjnego. Jednak niezależnie od sytuacji pozycjonowanie stron www jest przydatne w każdej firmie. Pomaga klientom znaleźć stronę w sieci i zachęca do zakupu. Wpływa również na ograniczenie współczynnika odrzuceń. Konsekwencją tych działań jest więc wyższa sprzedaż i zadowolenie odbiorców.